Főoldal
Cikkek
Kritikák Elvihető design
Elvihető fejlécek
Könyvborítók
Karakterek

2017. március 21., kedd

2. ~ Unforgettable (felejthetetlen)

Borítók

Amíg nem olvastam a történetet, addig a gömbben lévő lányos tetszett a legjobban, de se az, sem a rózsás nem illik hozzá. A leginkább a véres lányos borító illik hozzá. Szerencsére itt az idézet sincs túlnyomó részben - mint a többinél - és nem veszi el a figyelmet. Szépen meg lett szerkesztve, nincs túlzsúfolva, és megjelenik Dylan személyisége.


Cím

Illik a történethez, jól kifejezi, Dylan érzéseit Dake iránt, hogy mennyire képtelen elfelejteni a múltukat, amit együtt csináltak.


Történet

A sztori eleje egy logikai hibán alapul. Aki ilyen fiatalon árvaházba kerül, az semmiképp nem emlékszik a közel hat éves bátyjaira, és a szüleire is alig, így kezdésen alapból lehetne egy kicsit változtatni.
Az ötlet egyébként érdekes, az árvaházból kikerülve sokféleképpen is végződhet a történet.
Dakota névválasztása nem a legjobb. Tény, hogy az amerikaiak össze-vissza használják a nemekhez tartozó neveket, de a Dakota akkor is női név, és ha épp nem becézve használtad Dake-ként, zavaró volt.
Az ötlet nagyon jó, érdekes, viszont a kivitelezésen még van mit javítani, több logikai baki is előjön, mint az az eset, amikor Dylan először felébred a kórházban. Olyan nincs hogy az elején mozdulni se tud, két perc múlva pedig már rohangál a folyosókon. Aztán amikor a doki nyugtatót ad be Dylannek, de ő utána ég percekig menekült, és majdnem egy kilométert lefutott mire bealudt. Ilyen nincs! Az injekcióval beadott nyugtató nagyon hamar ha, főleg ha egy sérült, még nem felépült betegnek adja be. Ráadásul ne mondja nekem senki, hogy egy férfi ápolócsoport képtelen utolérni egy beteget!
Az érzéseket nem igazán sikerült átadnod, ezt még nagyon sokat kell gyakorolni. Érzelmes vagyok, így nem egyszer volt már olyan, hogy elbőgtem magam egy könyvön. Ebben a történetben is volt olyan rész, ahol ha egy kicsit jobban lett volna megfogalmazva, biztosan sírok. De abszolút nem voltak érzéseim olvasás közben, nem tudtam átérezni Dylan érzéseit, pedig igyekeztem.
Hasonlóan van a helyzet az idővel. Egyszerűen nem éreztem, hogy telik az idő, így hiteltelennek tűnt az egész történet, ráadásul Dylan jellemfejlődése is, aki végig irracionálisan viselkedett.
Őszintén megmondom, az elején nagyon nem bírtam, mert kibírhatatlan személyiség - soha nem bírtam a rablókat, csalókat, hazugokat, akik ráadásul a főszereplők is, - de a végére kezdett szerethetővé karakterré válni, miután találkozott Mercyvel, és helyretette Anthony. Minden embernek kellenek ilyen barátok, akik időnként helyreteszik a fejét.
Szerencsére vannak olyan karakterek is, akiket megszerettem. Mercy és macskák nagyon édesek voltak, Daniel és Chris végtére is nem olyan rossz karakterek, ráadásul csak jót akartak a húguknak. A legjobb fej a szereplőgárdában természetesen Anthony volt, aki sokkal célravezetőbb módszerrel oldotta meg Dylan életbehozatalát.


Helyesírás

Rengeteg hiba fordult elő a részekben. Igen, nem durva hibák, de néhány helyen a tulajdonnevek nagyon rondán vannak írva. Pl.: írtad azt, hogy Chris-ék. Ez helyesen csak Chriséknek írod. Ellentétben a Dake-kel, amit rosszul így írtál Dakekel. A nevét déknek mondod, és ha nem ejted az utolsó betűt, akkor kell a kötőjel. Ha ejted, akkor nem kell, akkor sem ha Babitsról van szó, ahol a ts-t cs-nek ejtjük. Ilyenkor a következőképpen kell helyesen írni: Babitscsal.
Rengeteg összetett szót, és igekötős igét külön írtál amikor egybe kellett volna. Pl.: Körbenézve, megfordultam és még több ilyen is volt.
Volt néhány kifejezés, amit használunk, de nem úgy, ahogy te írtad. Nem használjuk azt, hogy elhúztam az ajkaimat. Itt két hiba is van. Az ajkaimat helyett szám. A másik az, hogy oké hogy két ajkad van, de nem írjuk így, ahogy a lábnál, karnál, szemnél, fülnél...
Más hibára nem igazán emlékszem, szerintem csak ennyi volt.


Összegezve

Jó az ötlet, vannak benne imádnivaló szereplők, de az érzelmek áradásában és az idő múlásának érzékeltetésében még rengeteg javítanivaló van.
Olvass rengeteget, és gyakorolj minél többet még, és hidd el, egyre jobb leszel :D (mondjuk ezt ki nem találta volna ki...)
8,/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése